
Ingen har väl missat att det är varmt och varmare ska det bli i helgen. Med andra ord kommer det att behövas något att svalka sig med. Då har jag världens bästa och enklaste recept. Närmare bestämt isglass gjord på vattenmelon.

Det enda du behöver är vattenmelon. Och eventuellt glasspinnar. Men det sistnämnda går det även bra utan.
Skiva bara upp melonen i bitar. Skär ett hål i skalet och tryck in en glasspinne. Lägg in i frysen. Klart!

Mina grabbar älskar dessa glassar och det bästa är ju att de dessutom är nyttiga. Bara att äta så många du vill med andra ord.



0 kommentarer